Downloads

Leap into narratives

Publicaties

A short version of the award winning paper 'Loser Hero or Human Being' published in Research World, november 2008

Tellen begrijpen of verbinden?

Publicaties

Een blik op marktonderzoek in de 21e eeuw, vanuit een analyse van het verleden. Gepubliceerd in Tijdschrift voor Marketing, november 2010

Management van echte vernieuwing

Publicaties

Een FD-artikel van Jochum Stientra en Tibor van Bekkum over de kracht van insights

Meer details

Explore!TheStory

Informatie methode

Explore!TheStory: maak gebruik van de kracht van het verhaal

Meer details

Brochure Communicatieonderzoek bij Ferro Explore!

Deze brochure legt uit hoe u communicatieonderzoek kunt inzetten om de effectiviteit van uw campagne te vergroten.

Meer details

Masterthesis Meer of Minder Democratie

Publicaties

Op 6 januari 2011 krijgt Hanna van Dijk de Peter G. Swanbornprijs uitgereikt voor haar masterthesis. De thesis is gebaseerd op kwalitatief onderzoek dat zij bij Ferro Explore! heeft uitgevoerd.

Meer details

Meer democratie overbrugt sociale kloof niet

Publicaties

Op 14 juni 2010 publiceerde Hanna van Dijk een opiniŽrend artikel over de rol van democratie in het overbruggen van de kloof tussen politiek en burger in Het Parool.

Meer details

Mythes van marketing: Stop mensen niet zomaar in een hokje

Fresh Ideas White Papers

De kunst van het segmenteren is min of meer een wetenschap geworden: er wordt veel in geïnvesteerd door merken en bedrijven. Maar de samenleving wordt steeds complexer en dat betekent dat de huidige kijk op segmentatie een doodlopend pad zou kunnen zijn en er wellicht een alternatieve kijk nodig is die beter past bij de complexiteit van huidige maatschappij.

Meer details

Tracking societal values: Qualitative research as a basis for governmental marketing

Publicaties

This paper demonstrates how qualitative research can be a helpful and powerful instrument to obtain insights in public perception and provide strategies for governmental marketing.

Charitas

Publicaties

Goede doelen. Welke factoren zijn van invloed op geefgedrag en betrokkenheid bij een goed doel?

Meer details

Inspire, Learn, Decide

Publicaties

Quest into the role of qualitative research in the decision-making process.

Meer details

Continu Onderzoek Burgerperspectieven

Publicaties

Elk kwartaal werken wij mee aan continu onderzoek naar burgerperspectieven (COB) .

Meer details

Patiënt of cliënt?

Publicaties

Welke emotionele en rationele factoren spelen een rol in de beleving van de ziekenhuispatient als het gaat om de kwaliteit en service van het ziekenhuis?