Narratief
De meest krachtige inzichten krijg je als je eigen vooronderstellingen los laat. Wij ontwikkelden daarvoor ons narratieve onderzoek. In deze methode stellen we geen vragen, maar verzamelen verhalen bij de doelgroep. Dit brengt je dichter bij wat hen beweegt.
Wat wij anders doen
- Leren kijken naar je doelgroep zonder hypothesen vooraf of vooronderstellingen: echt open
- De doelgroep is minder rationeel, vrijer en meer open
- Meer intuïtieve input
- Inzicht in minder bewuste motieven
- Verhalen leven. Dat maakt implementatie en draagvlak makkelijker
- Je krijgt als klant gevoel voor het onderwerp, het is een blijvende inspiratiebron
- Wetenschappelijk onderbouwd. We hebben zelf ook gepubliceerd over de methode.
Ervaring
- We hebben de methode gedurende de afgelopen 8 jaar meer dan 60 keer (!) toegepast
- Voor uiteenlopende klanten als Philips Lighting, de overheid, een bouwmarkt, Mars
- Projecten voor internationaal merkadviesbureau MBVermeer in vele landen
- In de loop van deze tijd hebben we meer dan 35.000 verhalen verzameld
- En tientallen klanten een diepgaand inzicht gegeven waar ze echt mee verder konden
We vertellen u graag meer over deze methode. Bel ons, mail ons (info@ferro-explore.nl) of download het artikel A Hitchhikers Guide to the Narrative Universe, of onze algemene presentatie over narratief onderzoek.