NCOI - Balans tussen
werk en privéleven

Kwalitatieve pretest | Online individuele gesprekken

NCOI - Balans tussen
werk en privéleven

Kwalitatieve pretest | Online individuele gesprekken

“Ambitie is al ruim 10 jaar de essentie van het merk NCOI. Daar houden we aan vast, maar we willen wel meebewegen met het tijdsbeeld. Het onderzoek leverde ons waardevolle inzichten op”

Een nieuwe inhoud voor een nieuwe tijd

Ambitie

Ambitie is een begrip dat hoort bij Ferro Explore, het is immers een essentiële succesfactor voor klanten van Ferro. Voor NCOI, de opleider van werkend Nederland, is ambitie de essentie van het merk. Al sinds 2011 voert NCOI een campagne waarin consequent wordt verteld: ‘De stok dat zijn wij. De lat die bepaal jij’. Die aanpak kwam onder andere tot stand na een verkennend onderzoek van Ferro Explore. Sindsdien doet Ferro Explore regelmatig kwalitatief campagneonderzoek voor de NCOI.

Bij de tijd

Ruim tien jaar later is het begrip ambitie nog steeds de reden dat zoveel mensen via NCOI werken aan kennis en vaardigheden. Maar het beeld van ambitie is veranderd. Het gaat niet alleen meer om ‘een goede baan’, ‘financiële zekerheid’ en ‘carrière’, de huidige generaties denken hier anders over. NCOI sluit aan bij de tijd.

Goede vibe

NCOI ontwikkelde een tv-spot die werd getest in neuro-onderzoek – een spot met een goede vibe, zo bleek. Maar NCOI wilde meer inzicht in de specifieke reactie op beelden en woorden, en vroeg Ferro Explore dat inzicht te ontwikkelen.

Een sterke claim voor een nieuwe campagne

Communicatie blijven updaten

NCOI wil blijven aansluiten op het tijdsbeeld, met als achterliggende vraag: hoe zien mensen ambitie, welke beelden hebben ze erbij, wat zijn wensen en verwachtingen binnen het huidige werkzame leven? En: hoe koppel je ambitie aan een nieuwe inhoud?

De juiste balans

Ferro Explore hield individuele interviews. Uit de gesprekken bleek hoe belangrijk een positieve invulling van ambitie is. En inderdaad bleek ook dat bepaalde beelden niet altijd meer werken. Ze gaan te veel over keihard werken, over carrière en geld. De huidige generatie zoekt een balans tussen werk en privé, tussen hard werken en tijd voor jezelf. Dus: welke beelden moet je tegenwoordig gebruiken? Welke woorden? De resultaten van de interviews vormden een belangrijke aanvulling op het neurologisch onderzoek. Dat leidde tot de finetuning van het begrip ambitie, en daarmee tot een sterke en eigentijdse claim die NCOI in haar campagne kan hanteren. Te zien in de laatste spot.

 

Samenwerken of meer weten over wat we doen?

Neem contact op

Vragen of opmerkingen? Stuur ons een mailtje op info@ferro-explore.nl